Monday, January 31, 2011

Salasilah NGEK ...

Logging in at 1.17pm now, Monday blues.

Got an sms from MsTikot: "Ngek, x join contest nak aku polah dlm blog tek, aku dah ada 2 pemenang..."

Ok set... set... sabar jak lah. Bukan sabar apa... sabar kerana panggilan manja aku dengan diorang ni sungguhlah tak romantik dan sungguhlah tak ayu... sungguhlah juak sik meyakinkan. Tapi bagi Mama dan siTikot dan sorang gik Burp King (yang sikda blog tapi bertweet kedak orang gila... sekejap di KIA, sekejap di Boulevard, sekejap di MJC sampai aku mikirnya tek Suspenderman... )... akulah NGEK. 

Oh gawd.

Tapi kedong aku yang start budaya ya, so nyaut juak lah. Peramah kan? Camne boleh aku yang start? Cerita nya tek camtok... Ada satu point kamek orang semua stress kerana adalah orang ya nang indecisive kedak apa kak ya sikda nulong langsung berik guidance dan worst decision maker ever (except when she took me under her wing lah... haha), so bila temperature dah high dan bila patience in short supply ... semuanya pun meninggikan suara. Antara mek orang, Tikot la selalu champion bab berteriak tok. Mama selalunya cool tapi muka bengis diberiknya ngan kita. Burp King ya kerja ngerepak dan tukang ngepung, sidekick ku sorang Ms Saigon tukang stresskan diri-sendiri gigit jari dan gigit lidah, dan sorang gik mensia ya (siLeslie) yang kerjanya tukang sambung apa dikerepak orang...... Kerja aku nulong Tikot berteriak juak dan gigit jari Ms Saigon... tapi disebabkan aku yang deal direct dengan Lady Bos tok tek, lalu akulah Pressure Point sidak. Satu hari, punyalah manas lepas story ku ditunggang-terbalik 180 degree... aku apa agik... BANGANG kata ku dengan siBurp King sebabnya first person I saw lepas kena setdown.

Lepas ya bersambung si BurpKing nunggah siLes BANGANG... dan Tikot pun sama juak jangkit dengan Mama dan sebagainya... Mulai hari ya semua pun namanya ''NGANG"... dipendekkan supaya bunyinya lembut sikit.

Private joke. The best thing about these people is ... Bila ditunggah 'NGANG'... aie, NYAUT JUAK! HAHAHA! Ada versi 'NGENG' dan 'NGEK' juak ... terpulang dengan sapa yang menunggah dan sapa yang ditunggah. Banyak gik nama manja yang lain-lain selain tok... tapi ya kelak cerita.

Tapi gradually lepas kamek orang berpindah dan resign one by one ... Group pun berpecah. Semua dah lari or melarikan diri or dilarikan orang. Sigh. Sesungguhnya aku merindukan waktu itu... :-( ... but would I go back? only if I can have the team back... and only if well... one among us is the boss.

Nostalgic. Sampai aku lupak berblog dalam English indah eh! Aie......

P/S: Mama Ngek, betul sik versi cerita ku tok tek? Ingat-ingat lupa.

P/S: Tikot, dah mek email jawapan tek. Betul sik? Mun salah, bagi lah markah kesian. He he.

4 comments:

  1. kah kah kah......
    sik ku ingat asal usul NGANG NGENG NGeK ya.........hahahahahahahahahahahahahah

    i really miss that old time...

    ReplyDelete
  2. Hahaha... ngek...ngek... cney2 pun ngek ya nang pamos koh eh...

    ReplyDelete
  3. Momma: yeah me too... :-( tubuh grup baru nak? LOL

    Tikot: sikda eh... ya khusus utk org2 tertentu jak. yg cute2 dan sik sedar diri. ahaha

    ReplyDelete
  4. ngok ngek ngok ngek, pot pet pot pet.

    ReplyDelete

Hey, you're here! Leave a message! Always appreciated. Thanks!